Бездрицька громада
Сумська область, Сумський район

Штрафи за РРО/ПРРО: що чекає платників з 1 серпня 2025 року?

Дата: 28.07.2025 10:16
Кількість переглядів: 120

Головне управління ДПС у Сумській області звертає увагу суб’єктів господарювання, що з 1 серпня 2025 року до підприємців, які здійснюють розрахункові операції, застосовуватимуться повні штрафи за порушення, пов’язані з використанням РРО/ПРРО: 

- 100% від суми розрахунку – за перше порушення 

- 150% від суми розрахунку – за кожне наступне порушення 

Це стосується випадків, коли: 

- не видано фіскальний чек (паперовий або електронний); 

- розрахунок проведено на неповну суму; 

- не використано РРО/ПРРО при здійсненні розрахункової операції. 

Зауважимо, що до 31 липня 2025 року включно діють санкції – 25% і 50% відповідно. 

Повернення повних штрафів з 1 серпня 2025 року передбачено нормами Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: 

пункт 1 статті 17 – встановлює розміри штрафів; 

пункти 12 та 15 розділу ІІ «Прикінцеві положення» – визначають тимчасове зменшення штрафів до 31 липня 2025 року. 

 Електронний кабінет: прямий зв'язок з ДПС через "Листування з ДПС"

 У сучасних умовах цифровізації державних послуг Електронний кабінет платника податків став незамінним інструментом взаємодії громадян та бізнесу з податковими органами. Однією з ключових функцій приватної частини кабінету є меню «Листування з ДПС», яке дозволяє швидко й зручно надсилати запити, звернення чи інші листи без необхідності особистого відвідування податкової служби.

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.
 Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автор електронного листа повідомляється про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

 При цьому відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.

Таким чином, меню «Листування з ДПС» є ефективним каналом комунікації між платниками податків та контролюючими органами. Його використання сприяє оперативному обміну інформацією, прозорості процесів та дотриманню законодавчих строків розгляду звернень. Це ще один крок до зручної, відкритої та сучасної податкової системи в Україні.

 Оподаткування іноземних доходів: як задекларувати та уникнути подвійного оподаткування

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що фізичні особи – резиденти України зобов’язані декларувати доходи, отримані як на території України, так і за її межами. Іноземні доходи підлягають оподаткуванню в Україні.

Іноземні доходи включають будь-які доходи, отримані резидентами за межами митної території України або на непідконтрольних територіях, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності.

Такі доходи оподатковуються:

податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %,

військовим збором:

- за ставкою 1,5 % – при отриманні до 31.12.2024 включно,

- за ставкою 5 % – нараховані (виплачені) з 01.01.2025.

При отриманні іноземного доходу у валюті сума такого доходу підлягає перерахунку у гривні за курсом НБУ на дату його нарахування (отримання).

 Як задекларувати іноземні доходи?

Фізичні особи, які отримали іноземні доходи, зобов’язані подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня року, наступного за звітним. Це стосується й самозайнятих осіб.

Подати декларацію, перебуваючи за кордоном, можна:

         - поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до граничного терміну подання;

        - в електронній формі через Електронний кабінет платника податків за наявності електронного ключа.

Сплатити суму податкового зобов’язання, визначену в декларації, необхідно до 1 серпня року, наступного за звітним.

          Зарахування податків, сплачених за кордоном

Суми податків, сплачених за межами України, можуть бути зараховані при розрахунку податкових зобов’язань в Україні.

 

 

 

 

Для цього необхідно: надати довідку від іноземного податкового органу про суму сплаченого податку, базу та/або об’єкт оподаткування (вона має бути легалізована, якщо інше не передбачено міжнародними договорами).

У разі відсутності підтвердних документів платник може подати заяву до податкового органу за своєю податковою адресою для перенесення строку подання декларації – до 31 грудня року, наступного за звітним.

Сума сплаченого податку за межами України зараховується у сумі, що не перевищує суму податку, яку потрібно сплатити в Україні.

        Чи потрібно декларувати допомогу, отриману з іноземних джерел?

Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то не підлягає оподаткуванню допомога, отримана:

- від іноземних держав та їх державних фондів, 

- компаній, організацій, які здійснюють благодійну діяльність.

Вона не включається до загального оподатковуваного доходу до моменту скасування воєнного стану.

Якщо платник податку отримував лише таку допомогу, обов’язок щодо подання податкової декларації вважається виконаним. Якщо ж були інші доходи, вони підлягають декларуванню відповідно до загального порядку.

 «Пульс» ДПС – ваш прямий зв’язок із податковою

Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що сервіс «Пульс» ДПС України приймає звернення фізичних та юридичних осіб (далі – Заявники) щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1 Наберіть номер телефону 0800-501-007;

Крок 2 Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач з 8.00 до 19.00, у п'ятницю з 8.00 до 18.00 (крім суботи та неділі) –  послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть 1;

Крок 3 Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Також Інформацію можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

  Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на офіційному вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внеску, що надходять електронною поштою.

 

Електронні ключі (КЕП) від ДПС: як отримати безкоштовно для бізнесу та громадян?

 

Електронний підпис – це вже не просто зручність, а необхідність для сучасного бізнесу та громадян. Платники податків активно користуються послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС з безкоштовного отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Щоб отримати кваліфіковані електронні довірчі послуги, потрібно:

  1. Ознайомитися з правилами та умовами надання послуг на веб-сайті https://ca.tax.gov.uaу розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг».

  2. Підготувати необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті).

  3. Прийти до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг».

  4. Взяти з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з'ємний флеш-носій, оптичний носій CD/DVD тощо).

Зверніть увагу! У пункті реєстрації не надають послуги копіювання, друку чи заповнення документів, а також не продають і не видають носії для ключів.

Оновити сертифікат можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс (дистанційного) повторного формування сертифікатів за електронним запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Новий ключ буде дійсним до 2 років.

ДПС продовжує цифрову трансформацію та розширює електронні сервіси, щоб спростити роботу бізнесу та громадян. 

          У разі наявності питань звертайтеся за номером: (0542) 70-17-95.

  Маєте паспорт-книжечку та відмовилися від ІПН? Отримайте адміністративну послугу в ДПС, яка дозволить вам здійснювати всі платежі за серією та номером паспорта!

Шановні платники податків Сумщини!

    Якщо ви є власником паспорта громадянина України у формі книжечки (зразка 1994 року), зверніть увагу на важливу адміністративну послугу, яку надає Головне управління ДПС у Сумській області: внесення до вашого паспорта відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта.

Навіщо потрібна ця відмітка?

    Донедавна, для проведення платежів (наприклад, сплати податків, штрафів, комунальних послуг тощо) більшість громадян використовували свій ідентифікаційний номер платника податків (ІПН. Однак, деякі громадяни, в силу своїх релігійних переконань, офіційно відмовилися від ІПН.

    Саме для таких осіб передбачена можливість внесення спеціальної відмітки до паспорта-книжечки. Ця відмітка підтверджує ваше право здійснювати всі необхідні платежі, використовуючи лише серію та номер паспорта, замість ідентифікаційного номера. Це забезпечує вам повну участь у фінансовому житті країни, зберігаючи при цьому ваші переконання.

Як отримати цю відмітку?

     Для отримання цієї адміністративної послуги вам необхідно звернутися до Головного управління ДПС у Сумській області. З собою потрібно мати:

  1. Паспорт громадянина України у формі книжечки (оригінал).

  2. Документ, що підтверджує вашу відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (ІПН), якщо така відмова була офіційно оформлена у відповідному порядку.

Наші фахівці оперативно внесуть необхідну відмітку до вашого документа.

     Перелік підстав для відмови у наданні адміністративної послуги - Виявлення недостовірних даних або помилок у поданому Повідомленні/Заяві

     Не зволікайте, якщо вам потрібна така відмітка. Вона забезпечить вам безперешкодне здійснення всіх необхідних фінансових операцій!

Довідкова інформація та зворотний зв'язок

      Детальну інформаційну картку адміністративної послуги, бланки та зразки Повідомлення/Заяви ви знайдете у підрозділі "Адміністративні послуги" розділу "Діяльність" нашого субсайту https://salo.li/C7C26D2 

     Якщо ви зіткнулися з неправомірними діями або бездіяльністю працівників органів ДПС, ви можете повідомити про це за телефоном 0 800 501 007 (напрямок "5" та натисніть "1").

     Також за цим номером телефону (напрямок "5" та натисніть "2") можна залишити повідомлення про можливі факти вчинення працівниками органів ДПС корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції".

Фото без опису 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь